Banner_540x60_AMSP.jpg

GASTRO_540x60_sleva__002_.jpg

EU_540x60_2.jpg


Značky kvality a jejich vnímání spotřebiteli a podnikateli

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR ve spolupráci s Radou kvality České republiky a Řídícím výborem Programu Česká kvalita dnes seznámila veřejnost s výsledky průzkumu mezi českými spotřebiteli na téma: Jaké parametry výrobků rozhodují o jejich nákupu, jak znají a vnímají spotřebitelé značky kvality a jaká vodítka či hodnocení výrobků by při nákupu uvítali.

Průzkum, který se prioritně zabýval oblastí mimo potravin, jasně ukázal, že při nákupu spotřebního zboží je pro zákazníky nejdůležitější kvalita (61%), ale samozřejmě vztažená k odpovídající ceně. Přes tři čtvrtiny zákazníků upřednostňují české výrobky, o kterých si myslí, že jsou stejně dobré, nebo kvalitnější, než zahraniční konkurence. I když značky kvality zatím nezískaly v rozhodování stejnou váhu, jako v zahraničí, je např. Program Česká kvalita pro 83% spotřebitelů - z těch, kteří ho znají - dostatečnou garancí kvality výrobku či služby. Téměř 70% spotřebitelů by uvítalo nezávislé značení kvality a absolutní většina by podpořila jeho financování z veřejných zdrojů.

„Abychom spotřebitelům usnadnili nákup kvalitních výrobků a služeb, připravili jsme  Program Česká kvalita, který sdružuje seriózní a ověřené značky kvality na českém trhu," vysvětluje Zdeněk Juračka, předseda Řídícího výboru Programu Česká kvalita a prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR. "Program dává spotřebiteli jistotu, že kvalitu a bezpečnost výrobku ověřila nezávislá zkušebna, že je neustále kontrolována kvalita ve výrobě i spokojenost zákazníků," dodává Juračka.

Výsledky průzkumu ukazují, že Program Česká kvalita zná 44% dotázaných. Z nich celých 83% považuje program za spolehlivou garanci kvality zboží. Problémem tedy není nedůvěra spotřebitelů ke značkám kvality, ale malá známost programu a také malý počet výrobků, které některou ze značek kvality nesou.

„V rostoucí konkurenci asijských žraloků, kteří dokážou vyrábět nejen levněji, ale někdy již i dostatečně kvalitně, není již faktor kvality sám o sobě konkurenční výhodou, ale základním parametrem pro přežití. Firmy musí rychle změnit její vnímání a nespojovat ji pouze s jakostí výrobku, ale s celým procesem prodeje, včetně nezbytných doplňujících služeb, licencí, know-how apod. Na to se musí zaměřit budoucí hodnocení kvality“, dodává předseda Asociace malých a středních podniků a živnostníků Karel Havlíček.

Kompletní výsledky průzkumu naleznete zde.

IMG_4771_1.JPG

IMG_4767_1.JPG


Nahoru

Kalendář akcí

« 2019 »
« říjen »
  Po Út St Čt So Ne
40   1 2 3 4 5 6
41 7 8 9 10 11 12 13
42 14 15 16 17 18 19 20
43 21 22 23 24 25 26 27
44 28 29 30 31      

02_EET.png

01_MIST__I___EMESEL.png

03_ANAL__ZA.png

04_MEOHUB.png
04_FB_podnikova_zena.png

04_FB_SC_YB.png

05_FB_R___2016.png

06_YT_R___2016.png


AMSP obrázek 1 AMSP obrázek 2 AMSP obrázek 3 AMSP obrázek 4 AMSP obrázek 5

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR

Od roku 2001 sdružuje na otevřené, nepolitické platformě malé a střední podniky, živnostníky i spolky. Je hlavním reprezentantem nejširšího podnikatelského segmentu v ČR, vedle legislativy, exportu, inovací, vzdělávání a financování MSP se zaměřuje na rodinné firmy, řemeslníky, začínající podnikatele, lokální producenty a pěstitele, malé obchodní a gastro provozovny, ženy v podnikání a podnikatele na venkově.