Banner_540x60_AMSP.jpg

GASTRO_540x60_sleva__002_.jpg

EU_540x60_2.jpg


Značky kvality a jejich vnímání spotřebiteli a podnikateli

Jak mohou značky kvality podpořit český průmysl? Na to odpoví nový průzkum Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, který představí společně s Radou kvality České republiky a Řídícím výborem Programu Česká kvalita na tiskové konferenci 26.7.2012.

Představeny budou výsledky průzkumu mezi českými spotřebiteli na téma: Jaké parametry výrobků rozhodují o jejich nákupu, jak znají a vnímají spotřebitelé značky kvality a jaká vodítka či hodnocení výrobků by při nákupu uvítali. Cílem průzkumu bylo také zjistit, jakým způsobem mohou značky kvality podpořit podnikatelské prostředí v České republice.

V poslední době se stala široce diskutovaným tématem ve společnosti kvalita potravin, což je nepochybně dobře. Neméně důležitým problém je ale také kvalita ostatních výrobků, zejména spotřebního zboží.

Složitá ekonomická situace nutí české spotřebitele šetřit a tak se na český (ale i na evropský) trh stále častěji dostávají nekvalitní výrobky, zejména z Asie. Jejich nižší cena s sebou velice často přináší nižší kvalitu, která se projevuje nejen ve snížení užitných vlastností a životnosti výrobků, ale i ve zdravotních rizicích pro uživatele. Mnoho výrobků obsahuje zakázané jedovaté chemikálie, elektrické spotřebiče mají nedostatečnou ochranu proti úrazům elektrickým proudem, řada výrobků má nevyhovující mechanickou konstrukci. Je alarmující, že se velmi často tyto rizikové faktory objevují u výrobků pro děti.

Nákupy levných nekvalitních výrobků, kromě ohrožení zdraví, přináší i problémy českým podnikatelům. Jejich produkce je většinou na vysoké kvalitativní úrovni, čemuž odpovídá i vyšší cena.  A v době úspor tak reálně hrozí riziko, že se zájem českých spotřebitelů může odklonit od domácích výrobků k levnější asijské konkurenci. Tím by se dále prohloubily problémy české ekonomiky se všemi negativními důsledky pro občany ČR.

V průzkumu jsme se proto zeptali spotřebitelů, jaké parametry zboží jsou pro ně důležité, jak vnímají kvalitu českých výrobků, jakým způsobem se při nákupech rozhodují a jaká vodítka by při nákupu přivítali. Zkoumali jsme i znalost Programu Česká kvalita a jeho důvěryhodnost pro spotřebitele.

„V rostoucí konkurenci asijských žraloků, kteří dokážou vyrábět nejen levněji, ale již i dostatečně kvalitně, není již faktor kvality sám o sobě konkurenční výhodou, ale základním parametrem pro přežití. Firmy musí rychle změnit její vnímání a nespojovat ji pouze s jakostí výrobku, ale s celým procesem prodeje, včetně nezbytných doplňujících služeb, licencí, know-how apod. Na to se musí zaměřit budoucí hodnocení kvality“, uvádí předseda Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Karel Havlíček.

Kompletní výsledky průzkumu budou zveřejněny 26.7.2012 ve 13:00 h na www.amsp.cz, sekce „Nepřehlédněte“.


Nahoru

Kalendář akcí

« 2019 »
« říjen »
  Po Út St Čt So Ne
40   1 2 3 4 5 6
41 7 8 9 10 11 12 13
42 14 15 16 17 18 19 20
43 21 22 23 24 25 26 27
44 28 29 30 31      

02_EET.png

01_MIST__I___EMESEL.png

03_ANAL__ZA.png

04_MEOHUB.png
04_FB_podnikova_zena.png

04_FB_SC_YB.png

05_FB_R___2016.png

06_YT_R___2016.png


AMSP obrázek 1 AMSP obrázek 2 AMSP obrázek 3 AMSP obrázek 4 AMSP obrázek 5

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR

Od roku 2001 sdružuje na otevřené, nepolitické platformě malé a střední podniky, živnostníky i spolky. Je hlavním reprezentantem nejširšího podnikatelského segmentu v ČR, vedle legislativy, exportu, inovací, vzdělávání a financování MSP se zaměřuje na rodinné firmy, řemeslníky, začínající podnikatele, lokální producenty a pěstitele, malé obchodní a gastro provozovny, ženy v podnikání a podnikatele na venkově.