Banner_540x60_AMSP.jpg

GASTRO_540x60_sleva__002_.jpg

EU_540x60_2.jpg


Zaměřeno na internetové obchodování

Pozor na zákonné požadavky a podmínky na sjednávání služeb! Důrazně upozorňujeme na nutnost přečtení všech podmínek smlouvy.

Podíl internetového obchodování se rok od roku zvyšuje a současně s tím se na tuto formu nabídky a prodeje zboží a služeb zaměřují dozorové instituce.

Z výroční zprávy ČOI za rok 2011 je patrné, že internet byl cílem celostátní akce, při níž byla provedena 1021 kontrola, další pak byly součástí jiných celostátních akcí. Jednalo se třeba o nabídku nebo prodej výrobků porušujících některá práva duševního vlastnictví, spotřebitelské úvěry, prodej telefonů s dohrávanou češtinou a prodej zboží za akční ceny a sezónní slevové akce.

Zdroj informací: http://www.coi.cz/files/documents/vyrocni-zprava-coi-2011.pdf

Z výsledků dále vyplývá, že na internetový obchod podali spotřebitelé celkem 2466 podání. Alarmující jsou zejména závěry. Akce na internetový prodej se zaměřuje především na dodržování zákazu nekalých obchodních praktik a dodržování předpisů souvisejících s nabídkou a prodejem zboží a služeb, například poskytování informací v zákonném rozsahu. Z provedených 1021 kontrol byly nedostatky zjištěné v 749 případech a to je ve výsledku 73,4 % zjištění porušení povinností. Varovné závěry pak byly u akce zaměřené na spotřebitelské úvěry, kde se účinnost kontrol dostala na 48,6 % (celkem bylo provedeno 290 kontrol). Zanedbatelné není ani 38,2 % zjištěných nedostatků u prodeje zboží za akční ceny a sezónní slevové akce.

U internetového obchodování je problematické zejména poskytování informací, jelikož rozsah povinných informací je stanoven příslušnými předpisy a může být odlišný pro prezentaci určenou spotřebitelům a podnikatelům. Jedná se o informace  nabídce zboží nebo služeb, výši ceny, identifikace subjektu, údaje o možnosti uplatnit práva z odpovědnosti za vady a další.

http://www.ochranatrhu.cz/2011/12/jake-udaje-musi-spotrebiteli-poskytnout.html

Další informace a poradna viz www.ochranatrhu.cz


Nahoru

Kalendář akcí

« 2019 »
« říjen »
  Po Út St Čt So Ne
40   1 2 3 4 5 6
41 7 8 9 10 11 12 13
42 14 15 16 17 18 19 20
43 21 22 23 24 25 26 27
44 28 29 30 31      

02_EET.png

01_MIST__I___EMESEL.png

03_ANAL__ZA.png

04_MEOHUB.png
04_FB_podnikova_zena.png

04_FB_SC_YB.png

05_FB_R___2016.png

06_YT_R___2016.png


AMSP obrázek 1 AMSP obrázek 2 AMSP obrázek 3 AMSP obrázek 4 AMSP obrázek 5

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR

Od roku 2001 sdružuje na otevřené, nepolitické platformě malé a střední podniky, živnostníky i spolky. Je hlavním reprezentantem nejširšího podnikatelského segmentu v ČR, vedle legislativy, exportu, inovací, vzdělávání a financování MSP se zaměřuje na rodinné firmy, řemeslníky, začínající podnikatele, lokální producenty a pěstitele, malé obchodní a gastro provozovny, ženy v podnikání a podnikatele na venkově.