Banner_540x60_AMSP.jpg

GASTRO_540x60_sleva__002_.jpg

EU_540x60_2.jpg


TAB Board CZ – Strategické nástroje (3/5)

Pro dobré řízení firmy nestačí být pouze dobrý v tom konkrétním oboru, ale také umět udělat strategická rozhodnutí a plány na základě kvalitních podkladových informací. Strategické řízení firmy se netýká pouze velkých korporací, ale každého podnikatele nezávisle na velikosti jeho firmy. Je tedy výhodné využívat nástrojů a metodik, které majiteli firmy jeho složité rozhodovaná ulehčí.

Základem pro každé managerské rozhodování jsou kvalitní informace a metodická podpora při řídícím procesu. Podnikatelé většinou pracují s finančními výkazy, které jsou sice přesné, ale nepokrývají celé spektrum informací o firmě a jejím reálném stavu. Je vhodné využít takové prostředky, které dají majiteli firmy celkový a objektivní obraz o jeho podnikání. Tyto možnosti nabízí např. TAB Business Vantage - diagnostický nástroj, který umožňuje graficky zmapovat priority a výkonnost v hlavních činnostech firmy. Pomocí TBV podnikatel nalezne nejslabší místa firmy v deseti klíčových oblastech činnosti, které jsou relevantní prakticky pro každou firmu. Tato diagnostika také umožní porovnat představy a očekávání týkající se podnikání s pohledem spolumajitelů. Sladění představa a priorit mezi více majiteli je klíčové pro další rozvoj firmy.

                 TAB3_5.png

Před pár dny školáci zasedli do lavic a každého rodiče zajímá, jak si doopravdy jeho děti ve škole stojí, v jakém předmětu by měli přidat a kde naopak excelují. Čtvrtletní vysvědčení jim pak ukáže objektivní posouzení, jak na tom dítě opravdu je. Stejně jako toto vysvědčení, tak diagnostický nástroj nám dává informaci o reálném stavu firmy, i když to někdy nechceme vidět z důvodu emocionálního vztahu (vlastní firma je v podstatě další „dítě“).

Stejně jako školáci, také firma potřebuje občas nějaké „doučování“, tedy zaměření na určité oblasti. Každé doučování má svůj studijní plán a každý podnikatel potřebuje dlouhodobou podporu pro strategické plánování. Ideální je zvolit takový nástroj efektivního strategického plánování, který podnikateli umožní:

  • definovat strategické cíle
  • využít analýzu stavu firmy
  • vytvořit a realizovat plán změn
  • měřit postup změn a jejich úspěšnost
  • dosáhnout stanovených cílů, a to jak osobních, tak i firemních

 

Kvalitní nástroje pro strategické vedení firmy posunou váš manažerský styl řízení firmy, který vám lépe pomůže dosáhnout vašich vizí a představ.

Dobře využitý kvalitní nástroj pak podnikateli pomůže zaměřit se na důležitá a strategická řešení namísto pouhého mechanického plnění úkolů a „hašení požárů“. Stará známá poučka říká, že máme studovat průběžně a nesnažit se vše doučit na poslední chvíli o přestávce před písemkou. Vedení firmy je v podstatě jedna zkouška na druhou, a proto se také musíme připravovat dlouhodobě a průběžně.

Držíme palce, aby na „vysvědčení“ vaší firmy byly jen samé jedničky.

 

Více informací naleznete na webu či Facebooku.


Šimon Mastný, TAB Board CZ

           tab_board.jpg


Nahoru

Kalendář akcí

« 2019 »
« říjen »
  Po Út St Čt So Ne
40   1 2 3 4 5 6
41 7 8 9 10 11 12 13
42 14 15 16 17 18 19 20
43 21 22 23 24 25 26 27
44 28 29 30 31      

02_EET.png

01_MIST__I___EMESEL.png

03_ANAL__ZA.png

04_MEOHUB.png
04_FB_podnikova_zena.png

04_FB_SC_YB.png

05_FB_R___2016.png

06_YT_R___2016.png


AMSP obrázek 1 AMSP obrázek 2 AMSP obrázek 3 AMSP obrázek 4 AMSP obrázek 5

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR

Od roku 2001 sdružuje na otevřené, nepolitické platformě malé a střední podniky, živnostníky i spolky. Je hlavním reprezentantem nejširšího podnikatelského segmentu v ČR, vedle legislativy, exportu, inovací, vzdělávání a financování MSP se zaměřuje na rodinné firmy, řemeslníky, začínající podnikatele, lokální producenty a pěstitele, malé obchodní a gastro provozovny, ženy v podnikání a podnikatele na venkově.