Banner_540x60_AMSP.jpg

GASTRO_540x60_sleva__002_.jpg

EU_540x60_2.jpg


Štiky českého byznysu – další ročník soutěže vyhlášen

Dne 18.6.2012 společnost Coface Czech vyhlásila pod záštitou AMSP ČR již devátý ročník hodnotícího žebříčku Štiky českého byznysu a současně představila vítěze předchozího ročníku. Žebříček Štiky českého byznysu založila společnost Coface Czech počátkem roku 2005 s cílem identifikovat české podniky prudce rostoucí a s předpoklady pro další růst, tedy nabídnout podnikatelské veřejnosti hodnověrný nástroj k posouzení střednědobé dynamiky a stability českých firem na celostátní i regionální úrovni.

Žebříček je unikátní tím, že v celkovém hodnocení nehraje žádnou roli velikost podniku, a na předních místech se tak, po prvotní kvalifikaci, mohou umístit i méně známé menší firmy. Hodnocení navíc není zároveň zatíženo žádnou individuální volbou, opírá se jen o objektivní ekonomické ukazatele.

Průzkum, který si nedávno udělala společnost PriceWaterhouse Coopers (PwC) mezi českými podnikateli, ukázal, že více než polovina z nich letos očekává růst své firmy. I když to tedy z novinových titulků není někdy patrné, řadě tuzemských firem se daří a je potřeba tyto dobré příklady ukazovat a oceňovat.

Soutěžní kategorie 9. ročníku:

Štiky českého byznysu v kategorii celostátních výsledků

-          Vyhodnocují se nejlepší tři společnosti z celé republiky.

Štiky českého byznysu v kategorii regionálních výsledků

-          Vyhodnocuje se vždy nejlepší společnost z každého regionu.

 

Skokan roku

-          Hodnotí se řízený výjimečný růst činnosti firmy za poslední tři sledované roky. Vyhodnocuje se jen jedna cena.

 

Žebříček Štiky českého byznysu je otevřený pro všechny firmy registrované v Obchodním rejstříku ČR vyjma firem, které mají obor podnikání v oblasti zbrojní výroby nebo v oblasti výroby a distribuce paliv.

Dalšími kritérii zařazení do žebříčku jsou dosažené ekonomické výsledky po sobě následujících 3 let (např. v roce 2012 se vyhlašují výsledky za roky 2009-2010-2011), obrat vyšší než 10 milion EUR ročně v každém hodnoceném roce, alespoň jeden kladný hospodářský výsledek a schopnost společnosti dostát svým závazkům. Žebříček je sestavován z dat obsažených v unikátní databázi informací o firmách, kterou kompletuje a aktualizuje CMS. Žebříčku se může zúčastnit kterákoli firma, která Coface poskytne své ekonomické výsledky za poslední 3 roky.

Pro umístění v žebříčku je rozhodující hodnota Indexu 1000 Coface, který je počítán na základě pěti ekonomických kritérií: nárůstu obratu, ROE (tj. hospodářský výsledek po zdanění k vlastnímu kapitálu), ROA (tj. hospodářský výsledek po zdanění k celkovým aktivům), běžné likvidity a míry zadluženosti. Za každé z těchto pěti kritérií lze získat až 200 bodů, a maximum tak je 1000 bodů.

 

Coface  vybere v každém kraji nejméně 10 firem odpovídající kritériím žebříčku, které budou seřazeny dle ekonomického hodnocení Coface od první (nejlepší) po desátou v každém kraji.

 

ŠTIKY ČESKÉHO BYZNYSU V ČÍSLECH

V ČR je registrováno přibližně 2,5 mil. firem (90 % podnikatelů)

Po úpravách své databáze deklaruje ČSÚ počet aktivních firem na 1,1 mil. (při využití informací z ČSSZ a finančních úřadů)

Odhad Coface – 700 tis. aktivních firem v ČR

V databázi Coface v ČR je 60 tis. nejaktivnějších firem (40 % = fyzická osoba-podnikatel, 60 % = právnická osoba-firma)

Databáze Coface obsahuje v ČR 90 % všech firem s obratem > 30 mil. Kč, z toho cca 2/3 publikovaly v době závěrky žebříčku výsledky za rok 2011

 

Dalšími partnery 9.ročníku Štik českého byznysu jsou:

Emun Partners – Hlavní partner

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR - Záštita

Enterprise Investors – Partner

PwC Česká republika  - Partner

Krajíček & Associates – Partner

Hotel Grand Majestic Plaza - Partner

 

Pořadatelem soutěže je Agentura Helas s.r.o.

Více informací o soutěži zde: http://www.stiky.cz/


Nahoru

Kalendář akcí

« 2019 »
« říjen »
  Po Út St Čt So Ne
40   1 2 3 4 5 6
41 7 8 9 10 11 12 13
42 14 15 16 17 18 19 20
43 21 22 23 24 25 26 27
44 28 29 30 31      

02_EET.png

01_MIST__I___EMESEL.png

03_ANAL__ZA.png

04_MEOHUB.png
04_FB_podnikova_zena.png

04_FB_SC_YB.png

05_FB_R___2016.png

06_YT_R___2016.png


AMSP obrázek 1 AMSP obrázek 2 AMSP obrázek 3 AMSP obrázek 4 AMSP obrázek 5

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR

Od roku 2001 sdružuje na otevřené, nepolitické platformě malé a střední podniky, živnostníky i spolky. Je hlavním reprezentantem nejširšího podnikatelského segmentu v ČR, vedle legislativy, exportu, inovací, vzdělávání a financování MSP se zaměřuje na rodinné firmy, řemeslníky, začínající podnikatele, lokální producenty a pěstitele, malé obchodní a gastro provozovny, ženy v podnikání a podnikatele na venkově.