Banner_540x60_AMSP.jpg

GASTRO_540x60_sleva__002_.jpg

EU_540x60_2.jpg


Regulace musí mířit na nepoctivé prodejce

Politici i zástupci podniktelů se v rámci dnešního kulatého stolu, který v Poslanecké sněmovně uspořádala Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR,  shodli na tom, že regulace prodeje musí postihovat především nepoctivé obchodníky, tzv. šmejdy a nikoliv slušné prodejce.Politici i zástupci podniktelů se v rámci dnešního kulatého stolu, který v Poslanecké sněmovně uspořádala Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR,  shodli na tom, že regulace prodeje musí postihovat především nepoctivé obchodníky, tzv. šmejdy a nikoliv slušné prodejce.

Předseda Hospodářského výboru Poslanecké sněnovny Ivan Pilný zdůrazňuje fakt, že je třeba hledat vyvážený vztah mezi ochranou spotřebitele a rozvojem podnikání. „Naprostá většina obchodníků jsou slušní podnikatelé a zaslouží si náš respekt a podporu.  Avšak některé skupiny spotřebitelů jsou velmi zranitelné a neumí se bránit agresivním obchodním praktikám, proto stát musí přistoupit k jejich aktivní ochraně,” dodává Ivan Pilný.

Přímý prodej je standardním obchodním nástrojem s dlouhodobou tradicí. Jen v České republice společnosti sdružené v Asociaci osobního prodeje registrují zhruba 250 tisíc samostatných prodejců, kteří tvoří roční obrat 6 miliard korun. Mnozí z těchto prodejců pracují jako živnostníci a pravidelně přispívají do státní kasy. „Naši členové se proto chtějí aktivně podílet na diskusích o přípravě legislativy týkající se ochrany spotřebitele. Je nutné rozlišovat mezi slušným podnikání a očividnými podvody. Pro své prodejce navíc uplatňujeme vlastní přísná pravidla,”  dodává Ildiko Dikošová, předsedkyně Asociace osobního prodeje a ředitelka společnosti Amway ČR.

Zástupci podnikatelů dlouhodobě upozorňují na snižující se počet živnostníků, kteří každý rok zahajují své podnikaní. „Jedním z důvodů je také nárůst byrokracie  a zbytečná regulace v oblastech, kde není nezbytná. Ochrana spotřebitele je nezbytná, ale neměli bychom s vaničkou vylít i dítě,”  upozorňuje Karel Havlíček, předseda Asociace malých a středních podniků ČR.

Proti nepoctivých obchodním praktikám podobních prodejců se brání také města a obce, které vydávají vyhlášky zakazují takové prodej a to z důvodu ochrany zejména starších občanů, kteří neumí čelit agresivním praktikám podvodníků. Podle Jany Vildumetzové, výkonné ředitelky Svazu měst a obcí, nařízení obcí o zákazu podobního prodeje nepostihuje poctivé podnikatele a výrazně pomáhá obyvatelům i v ochraně před trestnou činností. 

Podle údajů České obchodní inspekce bylo za 1. až 3. čtvrtletí 2014 uzavřeno kontrolním protokolem celkem 542 kontrol předváděcích prodejních akcí nebo smluv na těchto akcích uzavřených.  Jedno či více porušení bylo zjištěno u 423 z nich (tj. 78 %). Inspekce uložila za toto období celkem 153 pokut v právní moci v celkové výši 15, 332 miliónu Kč. Díky novele zákona o ochraně spotřebitele se podařilo eliminovat nejkřiklavější případy agresivních forem prodeje a zvýšit informovanost spotřebitelů.  „Bohužel se stále nedaří zabránit obcházení oznamovací povinnosti zneužíváním výjimky pro degustace a ochutnávky,“ dodal ústřední ředitel České obchodní inspekce Mojmíra Bezecný.

 
Tisková zpráva ke stažení zde:

TZ_2014_11_06_Regulace_musi_mirit_na_nepoctive_prodejce_web.docx TZ_2014_11_06_Regulace_musi_mirit_na_nepoctive_prodejce_web.docx (124,06 KB)


Nahoru

Kalendář akcí

« 2019 »
« říjen »
  Po Út St Čt So Ne
40   1 2 3 4 5 6
41 7 8 9 10 11 12 13
42 14 15 16 17 18 19 20
43 21 22 23 24 25 26 27
44 28 29 30 31      

02_EET.png

01_MIST__I___EMESEL.png

03_ANAL__ZA.png

04_MEOHUB.png
04_FB_podnikova_zena.png

04_FB_SC_YB.png

05_FB_R___2016.png

06_YT_R___2016.png


AMSP obrázek 1 AMSP obrázek 2 AMSP obrázek 3 AMSP obrázek 4 AMSP obrázek 5

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR

Od roku 2001 sdružuje na otevřené, nepolitické platformě malé a střední podniky, živnostníky i spolky. Je hlavním reprezentantem nejširšího podnikatelského segmentu v ČR, vedle legislativy, exportu, inovací, vzdělávání a financování MSP se zaměřuje na rodinné firmy, řemeslníky, začínající podnikatele, lokální producenty a pěstitele, malé obchodní a gastro provozovny, ženy v podnikání a podnikatele na venkově.