Banner_540x60_AMSP.jpg

GASTRO_540x60_sleva__002_.jpg

EU_540x60_2.jpg


Projekt "Malý obchod"

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR zahajuje další klíčový projekt naplňující dlouhodobou misi Asociace – prostřednictvím drobného podnikání udržet základní obslužnost regionů. Za tímto účelem představila postupně AMSP ČR svoje aktivity zaměřené na zahájení podnikání mladých (Svou cestou – Young Business), podporu řemesel (Fandíme řemeslu), začínajících podnikatelek (Podnikavá žena) nebo rodinného byznysu (Rodinná firma). Dalším krokem zástupce nejširší skupiny malých a středních podnikatelů k udržení fungující regionální  infrastruktury je projekt Malý obchod. SOUČASNÝM PRIORITNÍM TÉMATEM PROJEKTU JE EET-ELEKTRONICKÁ EVIDENCE TRŽEB – VIZ WWW.ELTRZBY.CZ

     BEZPLATNÝ ODBĚR NOVINEK NA WEBU www.eltrzby.cz

AMSP_Mal___obchod.png

AMSP ČR k EET: Od 24.3.2015 už jen ověřené informace. Spouštíme plošný informační servis.

Středa, 25. březen 2015

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR spouští hlavní informační nástroj k elektronické evidenci tržeb (EET). Na serveru www.eltrzby.cz poskytuje AMSP ČR od 24.3.2015 zcela nezávislý informační servis pro všechny podnikatele a jejich oborové svazy a sdružení. Ověřené aktuální informace, validované Ministerstvem financí, budou dostávat zdarma do svých e-mailových schránek majitelé desetitisíců malých provozoven a jejich zástupci.

1.komunikačním tématem bude EET

Úterý,  2. prosinec 2014

Elektronická evidence tržeb připravovaná Ministerstvem financí od r. 2016 pro zlepšení výběru daní. Jde o největší technologický projekt současné vlády, kdy veškeré tržby budou ihned online registrovány v úložišti dat u MF. Od 1.1.2016 by měla být zavedena pro oblast gastro, od 1.7.2016 pro veškerý maloobchod a od 1.1.2017 se uvažuje o zavedení pro všechny ostatní drobné podnikatele (kadeřníci, obuvníci, řemeslníci, svobodná povolání atd.).

Základem projektu Malý obchod je masivní podpora malých obchodních jednotek, jejichž plocha nepřesahuje 150 m2 a které jsou podstatnou složkou základní vybavenosti nejen obcí, ale i malých měst. Aby totiž nedocházelo k vylidňování vesnic, je nezbytné udržet tam školu, fungující kostel, drobné řemeslo, hospodu a malý obchod. První krokem AMSP ČR  bylo navázání úzké spolupráce s katolickou církví, s jejímž nejvyšším představitelem, kardinálem Dominikem Dukou, byla dohodnuta systematická spolupráce, podporující společné regionální aktivity. V další fázi zahajuje Asociace svoji zatím největší aktivitu zaměřenou na nejmenší obchodní jednotky, rodinné krámky a koloniály.

Ve spojení s nejvýznamnějšími aktéry tuzemského malometrážního maloobchodu, společnostmi MAKRO, ČSOB a MASTERCARD začíná AMSP ČR připravovat program, jehož hlavními body budou:

  • Zařazení obchodních jednotek do 150 m2 v obci do 500 obyvatel do režimu tzv. 80% paušálů
  • Poskytnutí 70 tis. Kč státního příspěvku na zahájení každé nové obchodní jednotky do 150 m2 s podmínkou alespoň jednoho roku fungování
  • Příprava malých obchodů na režim elektronické evidence tržeb (pronájem terminálů, výhodnější platební instrumenty, roční daňové prázdniny po implementaci EET)
  • Vzdělávání vlastníků malých obchodů v oblastech finančního minima, organizace zásob, cenotvorby a legislativní minimum
  • Program certifikace malých obchodů – tzv. Poctivý obchodník

Karel Havlíček, předseda Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, upřesňuje: „Z pohledu obslužnosti a vylidňování je situace kritická právě v obcích do 500 obyvatel. Těch je v tuzemsku cca 3700, což je téměř 60 % ze všech obcí, žije v nich však pouze 8,5 % obyvatel a jejich počet se zmenšuje. Pokud nechceme dopadnout jako ve Španělsku nebo Portugalsku, kde se z malých vesnic stávají skanzeny, které je možné koupit za pár babek, potom je třeba přestat nečinně přihlížet a situaci věcně řešit. Neděláme si ambice, že naše Asociace otočí kormidlem sociologického stavu regionů, ale zpočátku postačí, pokud si uvědomíme, že mikrofirmy již nikdy nebudou zásadním ekonomickým přínosem, ale základem sociálního smíru venkova.“

Podobně jako všechny ostatní aktivity AMSP ČR zaměřené na mladé podnikatele, řemesla, rodinné firmy nebo ženy v podnikání je i tento projekt organizován bez jakýchkoliv dotačních prostředků. Vše je hrazeno pouze ve spolupráci s partnery Asociace a z vlastních prostředků. 


Partneři projektu:

MasterCard_Makro_Sodexo___SOB_Vectron.png


Nahoru

Kalendář akcí

« 2019 »
« říjen »
  Po Út St Čt So Ne
40   1 2 3 4 5 6
41 7 8 9 10 11 12 13
42 14 15 16 17 18 19 20
43 21 22 23 24 25 26 27
44 28 29 30 31      

02_EET.png

01_MIST__I___EMESEL.png

03_ANAL__ZA.png

04_MEOHUB.png
04_FB_podnikova_zena.png

04_FB_SC_YB.png

05_FB_R___2016.png

06_YT_R___2016.png


AMSP obrázek 1 AMSP obrázek 2 AMSP obrázek 3 AMSP obrázek 4 AMSP obrázek 5

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR

Od roku 2001 sdružuje na otevřené, nepolitické platformě malé a střední podniky, živnostníky i spolky. Je hlavním reprezentantem nejširšího podnikatelského segmentu v ČR, vedle legislativy, exportu, inovací, vzdělávání a financování MSP se zaměřuje na rodinné firmy, řemeslníky, začínající podnikatele, lokální producenty a pěstitele, malé obchodní a gastro provozovny, ženy v podnikání a podnikatele na venkově.