Banner_540x60_AMSP.jpg

GASTRO_540x60_sleva__002_.jpg

EU_540x60_2.jpg


Otázka nástupnictví, hlad investorů a levné úvěry definují trh s firmami

ERSTE_1.jpg Na trhu firem v Česku ale i v zahraničí panuje čilý transakční ruch. Potěšující zprávou je, že více než polovina zrealizovaných nákupů nebo prodejů firem jde na vrub domácímu kapitálu. „V posledních letech se trh s akvizičním financováním začíná zahřívat, možná i přehřívat,“ říká v rozhovoru ředitel útvaru Akvizičního financování Martin Viliš z České spořitelny.

Na tuzemském trhu se ročně zrealizují desítky až stovky prodejů firem, které banky ve velké většině ochotně financují. Za určitých podmínek poskytnou akviziční úvěr i na 100 % ceny transakce, což je sice velice výjimečné, ale i tak to ukazuje, jak agresivně jsou nyní nastaveny hranice úvěrování.

Bez_n__zvu.jpg

Popisek: „Na M&A trhu je patrný příklon k bulletovým strukturám, to jsou jednorázové splátky úvěrů na konci jejich splatností. Trhu dominují klesající porce vlastních zdrojů vkládaných do transakcí na straně kupujících. Z pohledu banky na řízení rizika to ne vždy musí být úplně optimální koktejl,“ říká Martin Viliš z České spořitelny. (Foto: David Těšínský)

Firma na prodej musí vykazovat historicky stabilní a dlouhodobě udržitelné provozní cash flow. Z něj musí pokrýt náklady na provoz, investice a daně a musejí jí zbývat peníze na splácení úvěru. Na druhé straně by měla mít i silnou bilanci, která bez větších obtíží unese poptávaný akviziční úvěr. Hodnotí se i úspěšnost obchodního modelu firmy, její tržní pozice, dodavatelsko-odběratelské vztahy, odvětví, v němž působí, a třeba i logistika, která je například u některých firem z takzvané nové ekonomiky klíčová.

                                                                 

Celý rozhovor s Martinem Vilišem o současné situaci na M&A trhu najdete na:  
http://www.investicniweb.cz/martin-vilis-erste-corporate-banking-trh-akvizicniho-financovani-se-zacina-prehrivat/


Nahoru

Kalendář akcí

« 2019 »
« říjen »
  Po Út St Čt So Ne
40   1 2 3 4 5 6
41 7 8 9 10 11 12 13
42 14 15 16 17 18 19 20
43 21 22 23 24 25 26 27
44 28 29 30 31      

02_EET.png

01_MIST__I___EMESEL.png

03_ANAL__ZA.png

04_MEOHUB.png
04_FB_podnikova_zena.png

04_FB_SC_YB.png

05_FB_R___2016.png

06_YT_R___2016.png


AMSP obrázek 1 AMSP obrázek 2 AMSP obrázek 3 AMSP obrázek 4 AMSP obrázek 5

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR

Od roku 2001 sdružuje na otevřené, nepolitické platformě malé a střední podniky, živnostníky i spolky. Je hlavním reprezentantem nejširšího podnikatelského segmentu v ČR, vedle legislativy, exportu, inovací, vzdělávání a financování MSP se zaměřuje na rodinné firmy, řemeslníky, začínající podnikatele, lokální producenty a pěstitele, malé obchodní a gastro provozovny, ženy v podnikání a podnikatele na venkově.