Banner_540x60_AMSP.jpg

GASTRO_540x60_sleva__002_.jpg

EU_540x60_2.jpg


MPSV konečně připravilo návrh kurzarbeitu jako protikrizového opatření

Ministerstvo práce a sociálních věcí chce tento nástroj využít  jako protikrizové opatření, nikoliv při běžné či sezonní nezaměstnanosti. Navržené řešení počítá s využitím paragrafu 209 zákoníku práce. Ten stanoví, že zaměstnavatel může až po dobu jednoho roku v případě dočasného omezení výrobků nebo poptávky po službách poskytovat náhradu mzdy. Ta musí činit nejméně 60 procent průměrného výdělku. Následně požádá krajskou pobočku Úřadu práce ČR o poskytnutí příspěvku na mzdu v době uplatňování částečné nezaměstnanosti.

MPSV odmítlo podrobnosti návrhu upřesnit s tím, že je zveřejní, až se na konečné podobě dohodne se zaměstnavateli a odbory. Na 60procentní náhradě mzdy by se měli podílet stát a zaměstnavatelé každý jednou polovinou. V materiálu jsou také nastavená pravidla, za jakých podmínek podnik může vstoupit do kurzarbeitu, například výše propadu výroby.
 

Kurzarbeit je využívaný například v Německu. Německá kancléřka Angela Merkelová se o něm vyjádřila pozitivně. Miliardy eur uvolněné pro program "kurzarbeit" umožnil v době krize společnostem snížit vyplácené mzdy a přitom nepropouštět zkušené zaměstnance, aby po odeznění krize mohly firmy opět najet na plný výkon.

Zdroj: ČTK

Za AMSP ČR doplňujeme, že zabývat se tématem kurzarbeitu asociace ministerstvu doporučovala již na počátku r. 2008.


Nahoru

Kalendář akcí

« 2020 »
« květen »
  Po Út St Čt So Ne
18         1 2 3
19 4 5 6 7 8 9 10
20 11 12 13 14 15 16 17
21 18 19 20 21 22 23 24
22 25 26 27 28 29 30 31

02_EET.png

01_MIST__I___EMESEL.png

03_ANAL__ZA.png

04_MEOHUB.png
04_FB_podnikova_zena.png

04_FB_SC_YB.png

05_FB_R___2016.png

06_YT_R___2016.png


AMSP obrázek 1 AMSP obrázek 2 AMSP obrázek 3 AMSP obrázek 4 AMSP obrázek 5

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR

Od roku 2001 sdružuje na otevřené, nepolitické platformě malé a střední podniky, živnostníky i spolky. Je hlavním reprezentantem nejširšího podnikatelského segmentu v ČR, vedle legislativy, exportu, inovací, vzdělávání a financování MSP se zaměřuje na rodinné firmy, řemeslníky, začínající podnikatele, lokální producenty a pěstitele, malé obchodní a gastro provozovny, ženy v podnikání a podnikatele na venkově.