Banner_540x60_AMSP.jpg

GASTRO_540x60_sleva__002_.jpg

EU_540x60_2.jpg


Minimální mzda pro řidiče

Pod hrozbou sankcí již vyžaduje dodržování směrnice o vysílání pracovníků a řádnou výplatu minimální mzdy zahraničním řidičům mj. Německo, Francie, Rakousko a Itálie. Německý zákon MiLoG požaduje vyplácení plošné minimální mzdy ve výši min. 8,50 EUR na zaměstnance provozující tranzit, kabotáž a mezinárodní přepravu na území Německa. Na tranzit bylo uděleno moratorium po dobu probíhajícího řízení Komise vůči Německu o porušení unijního práva, tzv. infringementu.

Francouzský zákon Loi Macron uplatňuje minimální mzdu ve výši 9,67 EUR a vztahuje se na kabotáž a mezinárodní dopravu, nikoli na tranzit. Obavy vyvolává mj. požadavek na stálého zástupce vysílající firmy se sídlem ve Francii. Francie připravila formulář pro speciální osvědčení o vyslání pro dopravce s maximální dobou platnosti 6 měsíců (bez ohledu na počet vyslání a dopravních operací). V případě, že dopravce nebude mít osvědčení o vyslání ani zástupce na území Francie, hrozí sankce ve výši až 2000 EUR za každého řidiče.

Minimální mzda v Rakousku pro dopravní sektor se liší mj. dle praxe řidiče a velikosti vozu od 8,27 EUR/h do 10,22 EUR/h, zákon se nevztahuje na tranzit. V případě nedodržení stanovených povinností bude firma čelit pokutám až 50 000 EUR za zaměstnance či zákazu poskytování služeb v Rakousku na dobu 1 – 5 let.

V Itálii mají zahraniční firmy povinnost ohlašovat vysílání pracovníků s platností od 26. prosince 2016 a mj. určit kontaktní osobu s trvalým bydlištěm na území Itálie pro spolupráci s úřady. Pravidla se nevztahují na jednorázové cesty (nakládka/vykládka) a tranzit. Výše minimální mzdy je v Itálii stanovena zvlášť pro každý sektor a obor výkonu práce. Za nedodržení povinností hrozí sankce v kumulované výši až 150 000 eur.

Také Nizozemí vyžaduje aplikaci směrnice o vysílání pracovníku na sektor dopravy, nicméně jen v případně kabotáže a notifikační povinnost bude vymáhána od 1. 1. 2018.

Komise již spustila infringement vůči Německu a Francii a nově ho zahájila s Rakouskem. Řízení EU Pilot (předstupeň infringementu) je spuštěno vůči Itálii. Komise nyní připravuje silniční legislativní balík, který lze očekávat 31. května. Komise v něm hodlá problematickou otázku aplikace směrnice o vysílání pracovníků na oblast dopravy vyřešit. Více informací v článcích a rozhovoru zde, zde a zde.
                      

Zdroj: SP ČR


Nahoru

Kalendář akcí

« 2019 »
« říjen »
  Po Út St Čt So Ne
40   1 2 3 4 5 6
41 7 8 9 10 11 12 13
42 14 15 16 17 18 19 20
43 21 22 23 24 25 26 27
44 28 29 30 31      

02_EET.png

01_MIST__I___EMESEL.png

03_ANAL__ZA.png

04_MEOHUB.png
04_FB_podnikova_zena.png

04_FB_SC_YB.png

05_FB_R___2016.png

06_YT_R___2016.png


AMSP obrázek 1 AMSP obrázek 2 AMSP obrázek 3 AMSP obrázek 4 AMSP obrázek 5

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR

Od roku 2001 sdružuje na otevřené, nepolitické platformě malé a střední podniky, živnostníky i spolky. Je hlavním reprezentantem nejširšího podnikatelského segmentu v ČR, vedle legislativy, exportu, inovací, vzdělávání a financování MSP se zaměřuje na rodinné firmy, řemeslníky, začínající podnikatele, lokální producenty a pěstitele, malé obchodní a gastro provozovny, ženy v podnikání a podnikatele na venkově.