Banner_540x60_AMSP.jpg

GASTRO_540x60_sleva__002_.jpg

EU_540x60_2.jpg


INOVAČNÍ BAROMETR ERSTE CORPORATE BANKING 2014 – CHCEME VYŠŠÍ MZDY? ZLEPŠEME PROSTŘEDÍ PRO INOVACE!

Průměrné mzdy v České republice můžeme rychleji zvyšovat pouze tehdy, když budeme zároveň zlepšovat náš inovační potenciál. Pokud tuto vazbu nebudeme respektovat, zaděláme si na významné makroekonomické nerovnováhy, jak dokazují příklady států jižního křídla eurozóny. Vyplývá to z údajů Inovačního barometru Erste Corporate Banking za rok 2014.

Analýza dokazuje, že v Evropě rozeznáváme dvě hlavní skupiny zemí. Zaprvé, lídři v oblasti inovací (obsadili čelní příčky v inovačním barometru), kteří si mohou dovolit zaplatit pracovní sílu vysokými částkami a přesto zůstávají konkurenceschopní. Zadruhé, státy s nízkým inovačním potenciálem (v žebříčku inovačního barometru skončily v dolní polovině), které pro zachování konkurenceschopnosti musí udržovat nízké průměrné pracovní mzdy. Pokud některá ekonomika vybočí z tohoto vzorce – zejména ve směru nízký inovační potenciál v kombinaci s vysokými náklady práce, začne ztrácet svou konkurenceschopnost na mezinárodních trzích. To se dříve či později projeví makroekonomickou krizí, nejčastěji v oblasti veřejných financí. Předlužené státy typu Řecka, Itálie či Španělska jsou učebnicovým příkladem.

Celé znění naleznete zde:

Inovacni_barometr_Special_report_IBECB2014_final.pdf Inovacni_barometr_Special_report_IBECB2014_final.pdf (414,69 KB)


Nahoru

Kalendář akcí

« 2019 »
« říjen »
  Po Út St Čt So Ne
40   1 2 3 4 5 6
41 7 8 9 10 11 12 13
42 14 15 16 17 18 19 20
43 21 22 23 24 25 26 27
44 28 29 30 31      

02_EET.png

01_MIST__I___EMESEL.png

03_ANAL__ZA.png

04_MEOHUB.png
04_FB_podnikova_zena.png

04_FB_SC_YB.png

05_FB_R___2016.png

06_YT_R___2016.png


AMSP obrázek 1 AMSP obrázek 2 AMSP obrázek 3 AMSP obrázek 4 AMSP obrázek 5

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR

Od roku 2001 sdružuje na otevřené, nepolitické platformě malé a střední podniky, živnostníky i spolky. Je hlavním reprezentantem nejširšího podnikatelského segmentu v ČR, vedle legislativy, exportu, inovací, vzdělávání a financování MSP se zaměřuje na rodinné firmy, řemeslníky, začínající podnikatele, lokální producenty a pěstitele, malé obchodní a gastro provozovny, ženy v podnikání a podnikatele na venkově.