Banner_540x60_AMSP.jpg

GASTRO_540x60_sleva__002_.jpg

EU_540x60_2.jpg


Finanční negramotnost zaměstnanců trápí firmy

Tisková zpráva 28.11.2012. AMSP  ČR realizovala mezi svými členy anketu  k finanční gramotnosti zaměstnanců v malých a středních podnicích, která mnohdy působí firmám problémy. Výsledky ankety např. ukazují, že 92 % respondentů je přesvědčeno o tom, že úroveň finanční gramotnost obyvatelstva v ČR není dostatečná.

„Začíná se projevovat, že v nabitém konkurenčním prostředí, kde se firmy předhánějí s nabídkami produktů spojených s finančními službami, začíná nemalá část spotřebitelů ztrácet půdu pod nohama a podlehne i sebenesmyslnější obchodní nabídce“, uvádí předseda představenstva AMSP ČR Karel Havlíček. „Výsledkem je, že si na kreditní karty kupujeme kravaty, pečivo nebo vyrazíme na Malorku na „výhodný úvěr“. Podceňování či dokonce redukování kupecké matematiky na základních a středních školách z mnohých následně spolehlivě udělá žebráky,“ dodává. 

Celkem 61 % respondentů uvedlo, že má ve firmě zaměstnance, proti kterému byla nařízena exekuce. Celkový počet činí 193 s exekucí, což jsou v průměru zhruba 3 zaměstnanci na firmu. Ve 42 % firem zaznamenaly firmy nárůst exekucí nebo tzv. „osobních bankrotů“, přičemž téměř polovina z tohoto počtu firem to považuje za narůstající problém. Z negativních průvodních jevů způsobených exekucemi uvedlo 36 % respondentů menší výkonnost či soustředění zaměstnance na práci a 33 % zvýšené vytížení účetního oddělení. Dále to byla vyšší fluktuace zaměstnanců (12 %) a vyšší nemocnost zaměstnance (8 %).  Z dalších problémů lze jmenovat negativní působení na zaměstnance v exekuci, kterého nelze motivovat odměnami, neboť vše, co vydělá, jde na exekuci. 

„Nedostatečná finanční gramotnost tím způsobuje firmám druhotné problémy, zaměstnanci se nesoustředí na práci a motivace se míjí účinkem. I proto se firmám vyplatí podporovat interní kurzy základní finanční a právní gramotnosti, které naše asociace pro podnikatele připravuje“ uvádí Věroslav Sobotka, člen legislativního výboru AMSP ČR. 

Pozitivní je poznatek, že 68 % z dotázaných firem je nakloněno finančnímu vzdělávání pro zaměstnance ve vzdělávání firmy, pokud by bylo uhrazeno v rámci některého z dotačních titulů. Z celkového počtu oslovených firem by jich 25 % finanční vzdělávání určitě zařadilo a k tomu se přidává dalších 43 %, které se k využití této možnosti spíše přiklánějí.


Nahoru

Kalendář akcí

« 2019 »
« říjen »
  Po Út St Čt So Ne
40   1 2 3 4 5 6
41 7 8 9 10 11 12 13
42 14 15 16 17 18 19 20
43 21 22 23 24 25 26 27
44 28 29 30 31      

02_EET.png

01_MIST__I___EMESEL.png

03_ANAL__ZA.png

04_MEOHUB.png
04_FB_podnikova_zena.png

04_FB_SC_YB.png

05_FB_R___2016.png

06_YT_R___2016.png


AMSP obrázek 1 AMSP obrázek 2 AMSP obrázek 3 AMSP obrázek 4 AMSP obrázek 5

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR

Od roku 2001 sdružuje na otevřené, nepolitické platformě malé a střední podniky, živnostníky i spolky. Je hlavním reprezentantem nejširšího podnikatelského segmentu v ČR, vedle legislativy, exportu, inovací, vzdělávání a financování MSP se zaměřuje na rodinné firmy, řemeslníky, začínající podnikatele, lokální producenty a pěstitele, malé obchodní a gastro provozovny, ženy v podnikání a podnikatele na venkově.