Banner_540x60_AMSP.jpg

GASTRO_540x60_sleva__002_.jpg

EU_540x60_2.jpg


Další amatérský kousek v rétorice proti podnikatelům: Deset účetních mění dějiny švindlování firem v ČR

Asociace malých a středních a podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) se ostře vyhrazuje proti tvrzení Komory certifikovaných účetních (KCÚ) publikovanému formou tiskové zprávy dne 30.3.2015, že třetina podnikatelů žádá své účetní o zkreslení svých hospodářských výsledků. Jedná se o další z řady zavádějících informací, které jsou navíc podloženy slabým a neodborným výzkumem. AMSP ČR pokračuje ve zveřejňování diskutabilních informací namířených proti podnikatelům.

V České republice je více jak 1,2  milionu aktivních podnikatelských subjektů, přičemž výzkum, který prováděla KCÚ, čítal 153 respondentů, ze kterých 33,5 % účetních prohlásilo, že jsou požádáni o zkreslení výsledků. KCÚ konstatuje, že došlo ke zhoršení situace, přičemž v předcházejícím průzkumu se jednalo o 26,5%. Jednoduchou matematikou z toho vychází, že tvrzení, že dochází ke zhoršení chování firem, stojí na názoru deseti (!) účetních. Ještě horší je amatérský způsob dotazu na respondenty, kteří tvůrci dotazníku postavili jako velmi zavádějící: „Byli jste v souvislosti s přípravou účetní závěrky za rok 2014 požádáni klientem (vedením společnosti) o vylepšení vykazovaných výsledků?“  Vlastní vylepšení výsledků, je-li v souladu se zákonem, je zcela běžná operace a je součástí legální optimalizace hospodářských výsledků, spojenou se zcela legitimními kroky běžného účtování. Takto položená otázka vůbec nereflektuje zákonnost či nezákonnost postupu a tvrdit na základě toho, že se „zhoršuje morálka účetního vykazování“ je zcela zcestné.

Karel Havlíček, předseda AMSP ČR uvádí: “Vyhlásili jsme válku proti všem amatérským prohlášením vůči podnikatelům a bohužel toto je další typický příklad. Chci-li dělat fundované šetření, potom musí splňovat určité parametry. Takovéto vedení a interpretace výzkumu by neprošla studentovi střední ekonomické školy. Komora certifikovaných účetních dělá jinak velmi dobrou práci, zejména v oblasti vzdělávání, a dlouhodobě si vážíme jejích aktivit, toto je ale velmi odvážné a nepodložené tvrzení,“  a hned dodává: „Uznávám ale, že někdy skutečně může firma požadovat nepřijatelnou optimalizaci. Chyba je ale obvykle na obou stranách. Kvalifikovaný účetní musí s podnikatelem v průběhu roku komunikovat,  měl by se snažit mu průběžně ukazovat výsledky hospodaření, vysvětlovat souvztažnosti a informovat o pravděpodobné daňové povinnosti. Pokud ale mechanicky v den podání pouze sdělí – takto to prostě vyšlo - není se co divit, že dojde ke snaze hledat rychlé řešení.“

TZ Komory certifikovaných účetních 30.3.2015:

O_zkresleni_ucetnich_vysledku_firem_zada_jiz_cela_tretina_podnikatelu.pdf O_zkresleni_ucetnich_vysledku_firem_zada_jiz_cela_tretina_podnikatelu.pdf (260,84 KB)

TZ AMSP ČR 31.3.2015:

TZ_2015_03_30_Dalsi_amatersky_kousek_v_retorice_proti_podnikatelum_deset_ucetnich_web.pdf TZ_2015_03_30_Dalsi_amatersky_kousek_v_retorice_proti_podnikatelum_deset_ucetnich_web.pdf (441,45 KB)

30.3. Události ČT: Komora certifikovaných účetních: Roste tendence zkreslovat výsledky firem. Předseda AMSP ČR: Kvalifikovanému účetnímu by se to nemělo stát.

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1097181328-udalosti/215411000100330/obsah/391045-limit-pro-danova-priznani






Nahoru

Kalendář akcí

« 2019 »
« říjen »
  Po Út St Čt So Ne
40   1 2 3 4 5 6
41 7 8 9 10 11 12 13
42 14 15 16 17 18 19 20
43 21 22 23 24 25 26 27
44 28 29 30 31      

02_EET.png

01_MIST__I___EMESEL.png

03_ANAL__ZA.png

04_MEOHUB.png
04_FB_podnikova_zena.png

04_FB_SC_YB.png

05_FB_R___2016.png

06_YT_R___2016.png


AMSP obrázek 1 AMSP obrázek 2 AMSP obrázek 3 AMSP obrázek 4 AMSP obrázek 5

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR

Od roku 2001 sdružuje na otevřené, nepolitické platformě malé a střední podniky, živnostníky i spolky. Je hlavním reprezentantem nejširšího podnikatelského segmentu v ČR, vedle legislativy, exportu, inovací, vzdělávání a financování MSP se zaměřuje na rodinné firmy, řemeslníky, začínající podnikatele, lokální producenty a pěstitele, malé obchodní a gastro provozovny, ženy v podnikání a podnikatele na venkově.