Banner_540x60_AMSP.jpg

GASTRO_540x60_sleva__002_.jpg

EU_540x60_2.jpg


Cloud computing vs. čeští podnikatelé a firmy: Výzkum potvrdil, že největším problémem je, že podnikatelé nevědí, co cloud je

Průzkum agentury Aspectio Research (září 2011) ve spolupráci s českým Googlem a Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) potvrdil, že největší překážka využívání nových technologií v cloudu mezi malými a středními podniky spočívá v nedostatečném povědomí a nedostatku informací o tom, co tento cizojazyčný název znamená. Cloud computing se v Česku může stát další konkureční výhodou malých a středních firem, potřebují se ale přesvědčit o jeho výhodách a zbavit se obav z “externích serverů”.

  • Téměř 70 % respondentů výzkumu předtím o cloud computingu neslyšelo a pouze čtvrtina zná správný význam termínu.
  • 16 % firem termín cloud computing nezná, ale nevědomky ho už využívá.
  • Po objasnění termínu projevilo o vyzkoušení cloud computingu zájem až 40 % podnikatelů a firem účastnících se výzkumu.
  • 92 % uživatelů cloudových aplikací z řad malých a středních podniků je spokojených a oceňuje zejména flexibilní přístup k informacím.

Více než třetina českých podnikatelů a firem v průzkumu uvádí, že internet je v jejich podnikání základem úspěchu. S rostoucí velikostí firmy se jeho důležitost zvyšuje. Je zajímavé, že ve srovnání s podobnými průzkumy v minulosti tentokrát nikdo neuvedl, že internet je spíše starost, nebo že ho ve svém podnikání vůbec nepotřebuje. Podnikatelé a firmy se o ICT většinou starají interně.

Převážná většina podnikatelů o pojmu “cloud computingu” nikdy neslyšela (70 %) a více než polovina respondentů cloudové aplikace zatím nepoužívá, případně nevěděla, že je používá (16 %). Když jim byl pojem v rámci průzkumu vysvětlen, projevilo zájem o vyzkoušení 40 % dotazovaných. Nejčastěji přitom šlo o firmu střední velikosti, která na trhu působí 3 až 6 let a podniká ve výrobě.

Je zajímavé, že existuje rozpor mezi tím, kolik firem cloud computing využívá a tím, kolik z nich skutečně ví, co tento pojem znamená,“ uvádí Eva Svobodová, generální ředitelka Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR. „Přestože na začátku jej neznalo 70 % respondentů, 16 % z nich však některé z těchto služeb ve svém podnikání využívá, aniž by tušili, že jde o cloud computing, který - pokud se zvolí jako přístup komplexního řešení ICT ve firmě - má přímý vliv na produktivitu práce a ekonomické výsledky”, doplňuje Svobodová.

Respondenti uvádějí, že vzhledem k tomu, že jim chybí informace a nedokážou si představit, jak systém funguje, mají také obavy, jestli jsou data na externích serverech uložena bezpečně. Zároveň by chtěli vědět více o konkrétních výhodách cloud computingu, které by je k využívání takového řešení motivovaly. Jako relevantní zdroje informací o této problematice respondenti, kteří zatím cloud computing nevyužívají, většinou udávají internet, ale celá třetina z nich i tištěná média.

Mezi současnými uživateli cloud computingových služeb téměř 70 % respondentů výzkumu řeklo, že jeho využívání nepřineslo žádnou nevýhodu a absolutní většina (92 %) je s ním spokojená. Uživatelé za největší výhody považují hlavně přístup k informacím a datům odkudkoliv a automatické aktualizace. Velmi důležité jsou pro ně i efektivita firmy a úspora nákladů.

Z produktů Googlu (Google Apps) jsou nejvíce využívány Dokumenty Google, Kalendář a firemní Gmail. Skoro třetina uživatelů by chtěla vyzkoušet i službu Weby Google, která na principu jednoduchého textového editoru umožňuje komukoliv vytvořit si vlastní webovou stránku s využitím dalších aplikací od Googlu.

O průzkumu:

Výzkumná agentura Aspectio Research (www.aspectio.cz)

Období: srpen / září 2011

Vzorek:

  • 345 respondentů
  • majitelé nebo jednatelé malých a středních firem, tj. do 250 zaměstnanců
  • celá ČR
  • obory: služby, obchod, zemědělství a těžba, instituce, výroba, věda a výzkum

 

 


Nahoru

Kalendář akcí

« 2019 »
« říjen »
  Po Út St Čt So Ne
40   1 2 3 4 5 6
41 7 8 9 10 11 12 13
42 14 15 16 17 18 19 20
43 21 22 23 24 25 26 27
44 28 29 30 31      

02_EET.png

01_MIST__I___EMESEL.png

03_ANAL__ZA.png

04_MEOHUB.png
04_FB_podnikova_zena.png

04_FB_SC_YB.png

05_FB_R___2016.png

06_YT_R___2016.png


AMSP obrázek 1 AMSP obrázek 2 AMSP obrázek 3 AMSP obrázek 4 AMSP obrázek 5

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR

Od roku 2001 sdružuje na otevřené, nepolitické platformě malé a střední podniky, živnostníky i spolky. Je hlavním reprezentantem nejširšího podnikatelského segmentu v ČR, vedle legislativy, exportu, inovací, vzdělávání a financování MSP se zaměřuje na rodinné firmy, řemeslníky, začínající podnikatele, lokální producenty a pěstitele, malé obchodní a gastro provozovny, ženy v podnikání a podnikatele na venkově.