Banner_540x60_AMSP.jpg

GASTRO_540x60_sleva__002_.jpg

EU_540x60_2.jpg


AMSP ČR: Zahajujeme plošnou přípravu malých firem na elektronickou evidenci tržeb

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR společně se Svazem průmyslu a dopravy a společností MasterCard Česká republika připravila kulatý stůl k jednomu z nejdiskutovanějších opatření polistopadového maloobchodu, elektronické evidenci tržeb (EET). Předseda AMSP ČR  Karel Havlíček  při té příležitosti oznámil mohutnou ofenzivu Asociace, v rámci které bude po celý rok  intenzivně připravovat malé a střední firmy na nový režim hotovostního prodeje.

Odborné diskuse se zúčastnili zástupci Ministerstva financí a  významné asociace a svazy, kterých se nové opatření dotkne. Přítomni byli rovněž členové PS PČR, ČNB, komerčních bank a zástupci politických stran. AMSP ČR jasně v úvodu deklarovala, že EET je krokem, který od počátku podporovala a stala se klíčovým partnerem Ministerstva financí pro jeho implementaci. Přesto předseda Asociace Karel Havlíček varoval před neustálým podceňováním nového opatření a bagatelizací všech dopadů. Většina zástupců podnikatelů se za EET postavila, přetrvávají nicméně rozdíly v tom, kterých segmentů trhu se opatření dotkne. Zatímco AMSP ČR bojuje za to, aby se některým drobným živnostem režim EET v první fázi vyhnul, někteří zástupci podnikatelů naopak doporučují zavedení pro všechny aktéry hotovostních tržeb.Diskuse tak de facto zahájila připomínkové řízení nového Zákona o evidenci tržeb, který ministr financí minulý čtvrtek podepsal.

AMSP ČR současně deklarovala, že je připravena stát se hlavním informačním centrem EET pro podnikatele a jejich zástupce, k čemuž v těchto týdnech vytváří několik komunikačních nástrojů. Asociace dokončuje největší informační portál o EET, na bázi pravidelných elektronických informací začíná komunikovat s 65 tisíci malých obchodníků a majitelů restaurací a ubytovacích služeb, připravuje od druhé poloviny roku hot linku, plánuje testování v první stovce provozoven a chystá řadu školení. Vše se realizuje v rámci projektu Malý obchod, který je vedle projektů Svou cestou, Fandíme řemeslu, Podnikavá žena a Rodinná firma hlavní dlouhodobou aktivitou AMSP ČR. Předseda AMSP ČR následně představil všem přítomným hlavní odpovědnou osobu za projekt Malý obchod, místopředsedkyni představenstva AMSP ČR, Pavlu Břečkovou, která bude veškeré aktivity spojené s informační kampaní EET koordinovat.

Karel Havlíček k tomu dodává: Diskuse už dnes není o tom jestli EET ano či ne. Po velkých jednáních s Ministerstvem financí jsme dospěli ke kompromisům a věřím, že naše požadavky budou nakonec respektovány. V tuto chvíli ale nehodláme čekat ani minutu, bereme aktivitu do našich rukou a začínáme plošně připravovat firmy na nový režim obchodování. Nepožadujeme od státu ani korunu, do projektu jsme alokovali několik milionů korun z vlastních zdrojů a náš jediný cíl  v tuto chvíli je už jen to, aby firmy byly dostatečně a s časovým předstihem připravené.“


Nahoru

Kalendář akcí

« 2019 »
« říjen »
  Po Út St Čt So Ne
40   1 2 3 4 5 6
41 7 8 9 10 11 12 13
42 14 15 16 17 18 19 20
43 21 22 23 24 25 26 27
44 28 29 30 31      

02_EET.png

01_MIST__I___EMESEL.png

03_ANAL__ZA.png

04_MEOHUB.png
04_FB_podnikova_zena.png

04_FB_SC_YB.png

05_FB_R___2016.png

06_YT_R___2016.png


AMSP obrázek 1 AMSP obrázek 2 AMSP obrázek 3 AMSP obrázek 4 AMSP obrázek 5

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR

Od roku 2001 sdružuje na otevřené, nepolitické platformě malé a střední podniky, živnostníky i spolky. Je hlavním reprezentantem nejširšího podnikatelského segmentu v ČR, vedle legislativy, exportu, inovací, vzdělávání a financování MSP se zaměřuje na rodinné firmy, řemeslníky, začínající podnikatele, lokální producenty a pěstitele, malé obchodní a gastro provozovny, ženy v podnikání a podnikatele na venkově.