Banner_540x60_AMSP.jpg

GASTRO_540x60_sleva__002_.jpg

EU_540x60_2.jpg


AMSP ČR: Státní podpora exportu se musí střelhbitě změnit

Exportní strategie ČR 2012–2020 se místo akčního dokumentu, podporujícího tuzemské vývozce začíná stávat akademicko-funkcionářským cvičením, kterému chybí jakákoliv akčnost. Potvrzují se tak zásadní připomínky Asociace malých a středních podniků  a živnostníků ČR z roku 2012, která varovala před příliš komplikovanou implementací bez systémové kontroly výstupů a vazby na aktuální dění ve světě.

AMSP ČR proto vítá snahu MPO a MZV udělat zásadní změny v koncepci podpory exportu, přičemž navrhuje okamžitou redukci dvanácti pracovních týmů na pět, úzké provázání cílů exportních s národními cíli inovační a investiční podpory a nastavení jednoduchého a účinného systému řízení celé Strategie. Další klíčovou připomínkou je odklon od tzv. prioritních a zájmových teritorií k odvětvové podpoře. 

Předseda AMSP ČR Karel Havlíček k tomu dodává: „Žijeme v nesmírně dynamické době, co platilo včera je často již dávnou minulostí. Více jak kdy jindy se mění atraktivnost světových destinací, stejně jako exportní produkty našich firem. Vznikají nová odvětví a nebývale roste apetit malých firem exportovat výrobky, služby nebo třeba znalosti. Kdo si chce dnes v mezinárodním byznyse zachovat dlouhodobou výkonnost, musí být připraven v krátkém čase změnit jak zažité mechanismy, tak třeba exportní teritoria. Tomu musí odpovídat i vládní přístup k exportní podpoře. Pokud neseskočíme rychle z hrušky dolů, budeme stát za chvíli opodál.“


Hlavní připomínky AMSP ČR k Exportní strategii 2012-2020:

AMSP_CR_k_Exportni_strategii.pdf AMSP_CR_k_Exportni_strategii.pdf (465,27 KB)


Nahoru

Kalendář akcí

« 2019 »
« říjen »
  Po Út St Čt So Ne
40   1 2 3 4 5 6
41 7 8 9 10 11 12 13
42 14 15 16 17 18 19 20
43 21 22 23 24 25 26 27
44 28 29 30 31      

02_EET.png

01_MIST__I___EMESEL.png

03_ANAL__ZA.png

04_MEOHUB.png
04_FB_podnikova_zena.png

04_FB_SC_YB.png

05_FB_R___2016.png

06_YT_R___2016.png


AMSP obrázek 1 AMSP obrázek 2 AMSP obrázek 3 AMSP obrázek 4 AMSP obrázek 5

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR

Od roku 2001 sdružuje na otevřené, nepolitické platformě malé a střední podniky, živnostníky i spolky. Je hlavním reprezentantem nejširšího podnikatelského segmentu v ČR, vedle legislativy, exportu, inovací, vzdělávání a financování MSP se zaměřuje na rodinné firmy, řemeslníky, začínající podnikatele, lokální producenty a pěstitele, malé obchodní a gastro provozovny, ženy v podnikání a podnikatele na venkově.