Banner_540x60_AMSP.jpg

GASTRO_540x60_sleva__002_.jpg

EU_540x60_2.jpg


AMSP ČR: Praktiky Hyundai Motor Czech vůči svým dealerům jsou nepřijatelné

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) stojí ve velkém sporu mezi částí dealerů Hyundai a importérem Hyundai Motor Czech (HMC) plně na straně znevýhodněných prodejců, kteří patří ve většině mezi malé a střední podnikatele. AMSP ČR hodnotí postup vedení HMC jako neakceptovatelný, založený na praktikách, které v důsledku mohou likvidovat nezávislé prodejce. 

AMSP ČR byla  roce 2015 oslovena částí bývalých a některých stávajících dealerů automobilů Hyundai, kteří se snaží dlouhodobě prokázat, že praktiky dovozce Hyundai Motor Czech jsou pro ně likvidační. Po seznámení se s celkovým stavem podmínek mezi dovozcem a jednotlivými dealery došla AMSP ČR k závěrům, že se ve značeném množství případů jedná o šikanózní obchodní vztahy, které jsou v rozporu s dobrými mravy. Za zcela nepřijatelné považuje AMSP ČR zejména povinnost prodávat automobily pod nákupními cenami dealerů, přičemž komplikovaný systém dobropisů nezaručuje jednotlivým prodejcům, že jsou schopni dosáhnout alespoň minimální obchodní marže.  

 

Po odchodu přibližně třetiny autorizovaných prodejců Hyundai je situace mezi dovozcem a částí jejich dealerů dlouhodobě vyhrocená, přičemž od počátku bylo zájmem AMSP ČR spor urovnat. Za tímto účelem bylo kontaktováno vedení Hyundai Motor Czech, kde AMSP ČR nabídla vedení společnosti, že je připravena převzít roli mediátora celého konfliktu s cílem najít  kompromis přijatelný pro všechny strany sporu. Návrh AMSP ČR byl vedením Hyundai odmítnut.

 

Karel Havlíček, předseda AMSP ČR k tomu uvádí: „Rozumím přiměřeně agresivnímu způsobu prodeje a tvrdému obchodnímu vyjednávání. Chápu i ambice managementu Hyundai Motor Czech a respektuji vysoké nároky na jejich dealery. Ale způsob, jakým se Hyundai chová ke svým prodejcům, kteří dlouhodobě investují do značky Hyundai, vybudovali na společném partnerství často rodinné firmy, je podle našeho názoru zcela v rozporu s etikou, kterou dovozce paradoxně vyžaduje od svých dealerů. Nutit prodejce prodávat pod nákupní cenou a vytvářet tím jejich záporný hospodářský výsledek bez faktické garance dorovnání vzniklé ztráty je šikana a nemá s regulérním obchodem nic společného.“

Tisková zpráva ke stažení zde:
TZ_2015_11_24_AMSP_CR_Praktiky_Hyundai_Motor_Czech_vuci_svym_dealerum_jsou_neprijatelne.doc TZ_2015_11_24_AMSP_CR_Praktiky_Hyundai_Motor_Czech_vuci_svym_dealerum_jsou_neprijatelne.doc (99,00 KB)


Nahoru

Kalendář akcí

« 2019 »
« říjen »
  Po Út St Čt So Ne
40   1 2 3 4 5 6
41 7 8 9 10 11 12 13
42 14 15 16 17 18 19 20
43 21 22 23 24 25 26 27
44 28 29 30 31      

02_EET.png

01_MIST__I___EMESEL.png

03_ANAL__ZA.png

04_MEOHUB.png
04_FB_podnikova_zena.png

04_FB_SC_YB.png

05_FB_R___2016.png

06_YT_R___2016.png


AMSP obrázek 1 AMSP obrázek 2 AMSP obrázek 3 AMSP obrázek 4 AMSP obrázek 5

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR

Od roku 2001 sdružuje na otevřené, nepolitické platformě malé a střední podniky, živnostníky i spolky. Je hlavním reprezentantem nejširšího podnikatelského segmentu v ČR, vedle legislativy, exportu, inovací, vzdělávání a financování MSP se zaměřuje na rodinné firmy, řemeslníky, začínající podnikatele, lokální producenty a pěstitele, malé obchodní a gastro provozovny, ženy v podnikání a podnikatele na venkově.